Cisco: evolução do armazenamento de dados

cisco_aci.jpg01/04/2014 - A Cisco participa da Conferência Gartner de Infraestrutura, Operações e Data Centers 2014 destacando, além de sua arquitetura de data center unificada, a expansão da ACI – Application Centered Infrastructure – ou Infraestrutura Centrada em Aplicações. A companhia promove a plataforma Cisco Unified Data Center e mostra também os novos avanços no campo de armazenamento de dados, realizando demonstrações em seu estande. A Cisco, que é patrocinadora global da Conferência Gartner de Data Centers 2014, marca presença também com palestras de especialistas. O evento acontece nos dias 1 e 2 de abril, em São Paulo.

A participação da Cisco na conferência também conta com palestras:
"Cisco UCS: A melhor plataforma para qualquer aplicação – Unified Computing System"
Dia 01 de abril – 11h45 às 12h30 – WTC Teatro, Piso C
Com Carlos Pereira, Distinguished Systems Engineer em tecnologias de Data Center da Cisco
"Cisco: Application Centric Infrastructure (ACI) – Redefinindo o poder da TI"
Dia 01 de abril – 13h05 às 13h25 – Technology Theater, Ballroom 2-4, Piso C
Com Fabio Leandro Rodrigues, Data Center Solution Architect da Cisco Brasil
"Cisco: Recurso de Provisionamento Rápido com o Cisco UCS (Estudo de caso)"
Dia 01 de abril – 15h às 15h45 – São Paulo 3 & 4, Piso C3
Com Gustavo Santana, Data Center Technical Solutions Architect da Cisco Brasil
Onde: Sheraton São Paulo WTC Hotel
Av. das Nações Unidas, Nº 12.559
Brooklin Novo — São Paulo, SP - CEP: 04578-903
Telefone: (5511) 3055-8000 - Site: http://events.gartner.com/en/summit/la/data-center/bdcl4/home/index

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Líderes devem achar formas inovadoras

gartner_abril.jpg21/03/2014 - De acordo com o Gartner, Inc., líder mundial em pesquisa e aconselhamento sobre tecnologia, o crescimento do faturamento para o setor de produtos de consumo continua a ser desafiador, na medida em que os líderes de supply chain vislumbram uma queda neste índice, nos últimos dois anos.

A necessidade de obter aumento de faturamento está levando as organizações do setor de produtos de consumo a repensarem a maneira pela qual entregam valor dentro das redes de comércio.

Gartner Says Supply Chain Leaders Must Find Innovative Ways to Drive Consumer Products Revenue Growth

Revenue growth for the consumer products (CP) industry continues to be challenging as CP supply chain leaders saw a decline in revenue growth over the last two years according to Gartner, Inc. The need to find revenue growth is driving CP organisations to rethink how they deliver value within their trading networks.

"Consumer products companies continue to face an uncertain global economy, with an expectation that demand volatility will continue to increase and revenue growth will continue to be challenging," said Steve Steutermann, research vice president at Gartner. "In this scenario, increasing revenue growth means finding new markets, increasing market share and improving on-shelf availability (OSA) of products sold. Supply chain leaders that can measure OSA and collaborate with retailers to improve shelf availability and manage inventories have an advantage versus those CP manufacturers that cannot use customer data to improve OSA."

Effectively using customer data requires making an investment in a demand signal repository (DSR) to harmonise and cleanse retailer data so that it is usable for data analytics. Data analytics using retailer consumption and inventory data today are examples of using "structured" data. While the term "downstream data" is most often connected to consumption and inventory data, unstructured data, like loyalty data, social sentiment, consumer perception attitudinal data, is starting to be used for targeting consumers, shaping demand and improving new product launch effectiveness.

The next-generation data analytics solutions will integrate both structured and unstructured data for real-time decision making and become more prescriptive rather than today's pattern-based technologies that address what's happening or has happened. Prescriptive analytics will address and model what can happen under a set of conditions. For example, being able to predict which stores in a retailer's chain will have an out-of-stock based on a promotional event in the future is a significant leap from where the industry is at today.

"It is important that organisations mature their downstream data capabilities to collaborate with customers. It will be the most mature and capable manufacturers that will benefit the most from the next generation of data analytics," said Mr Steutermann.

Manufacturers and retailers alike are placing focus on direct-to-consumer initiatives as a means to find revenue growth. For manufacturers, this means designing supply networks to fulfil direct-to consumer demand, reaching the digital-mobile consumer and making transactions seamless, while personalising the experience for the consumer. To support these initiatives, CP manufacturers will need to improve their demand management capabilities, their ability to respond to variable demand, and their order management and route-to-market capabilities in a cost structure that does not erode margins.

According to Gartner, continued demand volatility is increasing pressure to fulfil demand and causing companies to leverage integrated end-to-end network approaches.

In Gartner's 2014 Trends in Manufacturing survey of 258 companies, 87 per cent of respondents cited demand volatility as a medium to very large impediment to supply chain planning (SCP), outranking all other leading impediments cited, including demand and supply visibility, systems to convert data into insights and lack of talent.

"Critical to a consumer product company's future success is the ability to use customer data to improve the demand forecast, lower inventories, reduce cost and improve service. Supply chain leaders that are "downstream data capable" and can demonstrate their use of customer data to produce joint business outcomes are the same companies that are best positioned to collaborate with customers and benefit from collaborative platforms of engagement," said Mr Steutermann. "Collaborative platforms are initiatives that manufacturers and retailers work on together to achieve joint outcomes, including on-shelf availability improvements, shrink and waste reduction programs, inventory management and cost reduction initiatives."

Providing suppliers' visibility to demand and collaborating with them to orchestrate demand fulfilment play an increasingly important role in order management and perfect order performance with retailers. The CP industry should continue to mature and transform its supplier management capabilities from supplier segmentation initiatives and risk management to capabilities that include supplier collaboration to fulfil demand as well as scorecard supplier performance for continuous improvement.

Supply chain leaders are increasingly asked to deliver against business objectives requiring both improved capability and increased efficiency. In the 2014 Trends in Manufacturing survey, it was found that 55 per cent of CP companies are currently in the process of a redesign of their networks, and 23 per cent plan a redesign in the next 24 months. The three most cited reasons for transformation are cost reduction, improved agility and market acceptance of new products.

"The slow-growth global economy is placing greater pressure on supply chain executives. Increasingly, the supply chain is asked to find cost savings that can be reinvested for growth, and be a product and service "differentiator" to compete and win in categories the organisation does business in," said Mr Steutermann. "There is a growing realisation that to meet these objectives requires more than a step-level change in supply chain capabilities and is the primary driver in the significant level of transformation we are witnessing in CP."

Transformation requires leadership, a strategic vision, a road map of priorities and the ability to execute against the organisation's strategy. "Achieving top-tier status across every measure may simply mean adding unnecessary cost and complexity. What's important is to invest in people, process and technology improvements that are valued by customers," said Mr Steutermann. "Leaders make conscious trade-offs, with an understanding that it may be appropriate to have benchmarks that are at par with industry averages while, at the same time, having other measures that reflect best-in-class outcomes."

More detailed analysis is available in the report "Consumer Products Industry Supply Chain Outlook, 2014." The report is available on Gartner's web site http://www.gartner.com/doc/2673915.

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Jovens talentos não avaliam seu futuro chefe

study_learn.jpg14/03/2014 - Conhecer o futuro chefe antes de assumir um novo desafio não é uma das prioridades dos jovens talentos. É o que revela levantamento realizado pela Page Talent, unidade de negócios da Page Personnel dedicada ao recrutamento de estagiários e trainees. A consulta, realizada em janeiro deste ano com 600 jovens de 18 a 24 anos, procurou saber deles se estavam preocupados em avaliar quem será seu futuro chefe ou gestor em uma nova oportunidade.

Mais da metade dos entrevistados (52%) afirmaram que não fazem esse tipo de avaliação ou consulta sobre o novo gestor. "Os jovens profissionais muitas vezes ainda não têm experiência de mercado suficiente para saber que o contato com a gestão é um dos principais aspectos que regem o trabalho dentro de uma organização", explica Manoela Costa, gerente executiva da Page Talent no Brasil.

O estudo também apontou que 39% avaliam seu futuro gestor, mas que apenas prestam atenção em seu cargo e formação. "Isso também é importante avaliar", conta Manoela. "A posição que seu futuro chefe ocupa também pode influenciar em seu desenvolvimento e aprendizado", completa.

Os 9% restantes afirmam que avaliam sim seu futuro chefe, e que tentam entender se há afinidade de perfil antes de topar a oportunidade. "É sabido que a maiora dos profissionais muitas vezes não deixam as empresas em si, mas deixam seus chefes. A relação diária, quando não há afinidade, pode se tornar desgastante – e pode levar o profissional a desistir de uma posição. Por isso é tão importante não apenas ser avaliado pelo seu chefe, mas também avaliá-lo na hora de aceitar uma nova oportunidade, finaliza Manoela.

Para avaliar um gestor antes de dizer sim para a oportunidade apresentada, seguem duas dicas valiosas

Além de saber qual é a formação de seu futuro gestor e que cargo ele ocupa, pode ser legal entender qual é o background de carreira dele, qual é a sua história dentro da companhia e quais são seus planos para o futuro. Mas tome cuidado para não parecer agressivo. A ideia aqui não é avaliar se o gestor é "bom o suficiente" para você, e sim avaliar o que vocês têm em comum e o que você pode vir a aprender com ele no futuro.

Perfis divergentes podem ser complementares, o que é ótimo, desde que os seus objetivos estejam alinhados ao que ele espera de você.

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Drones são usados para contrabandear drogas

drone-voando.jpgUSA Today
13/03/2014 - Um homem foi preso na Austrália esta semana por tentar contrabandear drogas em uma prisão com um drone, segundo a polícia. Em um comunicado divulgado nesta segunda-feira, a polícia disse que um homem e uma mulher foram encontrados em um carro na tarde de domingo com "o que se acreditava ser um drone com quatro motores e uma pequena quantidade de drogas."

O homem de 28 anos foi preso depois que o avião estava pairando nas proximidades de uma prisão em Ravenhall. Ele foi acusado de posse e tentativa de cometer uma infracção grave e deve comparecer ao tribunal na próxima semana.

Crimes semelhantes ocorreram em outras partes do mundo

- Um pequeno helicóptero foi usado para descartar cerca de 250 gramas de cocaína em uma prisão local perto de São Paulo.

- Quatro pessoas foram presas na Geórgia em novembro passado, depois de um helicóptero de controle remoto ter sido usado para levar drogas em uma prisão estadual, segundo a BBC.

- Na Rússia, quatro pessoas planejavam entregar 700 gramas de heroína numa prisão com um helicóptero não tripulado, mas foram capturados e presos antes de realizar o delito.

Drones aéreos, muitas vezes associados aos militares, foram adaptados para o uso civil. Eles têm sido amplamente utilizados por jornalistas e têm sido utilizados para fazer pequenas entregas, de pizzas a medicamentos.

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15 ferramentas críticas para gestão de negócios

metrics.png11/03/2014 - Muitas empresas estão se deparando com a falta das habilidades necessárias para o sucesso da gestão de processos de negócios (BPM). Segundo o Gartner, embora a maioria delas tenha experiência básica nas ferramentas e metodologias, usar o BPM para obter resultados de negócios estratégicos demanda competências mais solicitadas, que são escassas.

Em seu blog, Samantha Searle, analista de pesquisa do Gartner, Inc., líder mundial em pesquisa e aconselhamento sobre tecnologia, afirma que as organizações costumam se focar em habilidades óbvias para BPM, tais como, modelagem de processos, sem considerarem outras capacidades cruciais, como aquelas relacionadas com as mudanças organizacionais.

Fifteen Skills Critical to Success With Business Process Management

Many organisations are facing a shortage of the skills required for business process management (BPM) success. Although most organisations have some basic expertise in business process improvement tools and methodologies, using BPM to achieve strategic business outcomes requires more sought-after skills, which are in short supply.

top_15_bpm.jpg

Figure 1. Top 15 Business Process Management Skills

Source: Gartner (February 2014)

In a blog post, Samantha Searle, research analyst at Gartner, said that organisations often focus on the obvious skills for BPM, such as process modelling, without considering other crucial skills, such as those relating to organisational change.

Ms Searle said:

Based on the results from our latest five-level BPM maturity model — the ITScore for BPM — we found that 27 per cent of respondents said that employees were given training in business process modelling. In general, only 4 per cent of employees were comfortable using graphical process models to understand how their business works, so there is a clear need for further training in this area. Few offered training in other key areas, such as process analysis, discovery, benchmarking and methodology (68 per cent responded "not at all" or "minimally").

Regarding the amount of staff skilled in communicating process-related issues, most replied "few" (39 per cent) or "some" (45 per cent). While it is encouraging that 73 per cent of respondents indicated that employees were given project management training, only 46 per cent were also provided with training in organisational change techniques, which is also critical to project success.

It is the transformational competencies, including knowledge of organisational change techniques and the ability to build a compelling business case, that are most important for achieving strategic business outcomes. Without the ability to articulate and communicate business value and process-related issues, most BPM efforts will fail.

Business process directors and senior IT managers need to conduct a BPM skills gap assessment within their organisations to determine what skills they lack. This means looking beyond IT or the business area where BPM is focused, since there might be suitable skills elsewhere in the business. Once this is done, they should develop an action plan to train their BPM team in the required skills.

More detailed analysis is available in the report "15 Skills Critical to Business Process Management Success.” The report is available on Gartner's web site at http://www.gartner.com/doc/2614420.

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Forno de microondas recebe receitas via web

microondas.jpg10/03/2014 - A Internet de Todas as Coisas (IoE – Internet of Everything) está criando um novo mundo de comunicação máquina-a-máquina. A Philips apresentou na última Feira de Eletrônica de Berlim (IFA 2013) este forno de micro-ondas que recebe as mais variadas receitas pela internet, com um endereço próprio, e ainda ajuda a preparar o prato, com programas de cozimento, temperos e outros ingredientes.

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